پاسخ به شبهات/معنای مولا:دوستی یا سرپرستی ؟! (۴)





سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۵۹

_کمی تأمل _

مولا(۴)

سوالات ما و سکوت معنادار مخالفین!!!

سوالات مهم شیعه پیرامون مساله ((غدیر)) از اهل تسنن:

سوال اول ؛ در قرآن کریم آمده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله وظیفه ی تببین دارند.

أنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ (نحل/۴۴)

اهل سقیفه میگویند حدیث غدیر به معنی دوستی است!!!

سوال ما این است: پیامبری که وظیفهء تبیین طبق قرآن کریم داشته است، اگر منظورش از حدیث غدیر دوستی بود چرا به جای «مولی» از لفظ «حب» استفاده نکردند؟
تا گروهی به اسم رافضه با استناد به همین حدیث غدیر
شبهه پراکنی نکنند؟؟؟

نعوذ بالله طبق منطق شما رسول الله صلی الله علیه و آله نمیدانست و عاقل نبود (نعوذ بالله) که لفظی صریح مثل حب را برای دوستی به کار ببرد
تا بعدا این همه بحث و مشکل پیش نیاید و از کلمه ی مولی استفاده کرد که هم معنی آقا و سرور و سرپرست میدهد
هم معنی یاور؟

یعنی رسول خدا صلی الله علیه و آله در گرمای بسیار شدید هزاران صحابی را نگه میدارد
زیر آفتاب تا فقط بگوید
علی دوست شماست؟!!!

سوال دوم این است که اهل سقیفه میگویند عده ای از حضرت علی علیه السلام در جنگ یمن ناراحت شدند و حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله به همین خاطر خطبه ی غدیر را بیان کردند!!!!

آیا پیامبر اهل سقیفه آنقدر عاقل نبوده که بداند وقتی میخواهد فقط مشکل یمن را حل کند کافی است فقط با همان چند نفر که ناراحت هستند صحبت کند و
لازم نیست چندین هزار صحابی را زیر آفتاب سوزان
(طبق حدیث صحیح در کتب اهلسنت) نگه دارد؟

بقیه چه گناهی داشتند که به خاطر ناراحتی چند نفر از حضرت علی علیه السلام باید در گرمای شدید بایستند؟

پیامبر شما آنقدر عاقل نبوده؟
(نعوذ بالله)

سوال سوم این است که این پیامبر اهل سقیفه نعوذ بالله آنقدر عاقل نبوده که بداند طبق قرآن (طبق ادعای اهل سقیفه)
دوستی همه ی صحابه واجب است و لازم نیست برای دوستی حضرت علی علیه السلام خطبه بخواند؟

مگر نمیگویید در قرآن دوستی تمام صحابه واجب شده است ،
پس چه نیازی به خطبه ی خاص برای حضرت علی علیه السلام بود؟

آیا پیامبر شما آنقدر عاقل نبوده؟(نعوذ بالله)

سوال چهارم ؛ رسول الله صلی الله علیه و آله که در تمام غزوات و سفر هایشان بر امت خلیفه تعیین میکردند ، چرا برای بعد از رحلتشان خلیفه تعیین نکردند؟

چطور امکان دارد رسول الله صلی الله علیه و آله هر گاه قصد ترک کردن امت را داشتند خلیفه تعیین کنند اما برای بعد از وفاتشان امت را فراموش کردند؟

این چه پیامبری بوده که سرنوشت امتش بعد از خودش برایش اهمیتی نداشته؟

سوال پنجم: آیا رسول الله صلی الله علیه و آله انتخاب خلیفه برای غزوات را نیز به عهده ی امت و شوری میگذاشتند؟

اگر میگذاشتند سندی صحیح برای برگزاری شورا جهت انتخاب خلیفه ی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در غزوات بیاورید!

_سوال ششم: اگر هیچ شورایی جهت انتخاب خلیفه ی پیامبر در غزوات تشکیل نشده و تمام خلفای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در غزوات و سفر ها، توسط خود رسول الله صلی الله علیه و آله انتخاب میشده
پس چگونه ادعا میکنید انتخاب خلیفهء رسول الله صلی الله علیه و آله به عهدهء امت و شوری است؟

چرا رسول خدا برای انتخاب خلفایشان در غزوات شورا تشکیل نمیدادند تا امت خودشان خلیفه شان در هر غزوه را انتخاب کنند؟

_سوال هفتم : رسول الله صلی الله علیه و آله ((قبل)) از ترک کردن امت در غزوات و سفر ها خلیفه را تعیین میکردند.
حال به چه دلیلی طبق ادعای اهل سنت بر خلاف سنت خودشان عمل کردند و انتخاب خلیفه را به بعد از ترک کردن امت واگذار کردند؟

آیا از نظر اهل سنت و وهابیت ،این سنت پیامبر که خود پیامبر خلیفه را انتخاب میکردند غلط بوده؟

اگر این سنت صحیح بوده پس چرا یک دفعه بدون هیچ دلیلی این سنت ابطال می شود؟!!!

امیدواریم اهل سنت و وهابیت به این سوالات ما پاسخ دهند!!

کانال برهان و طرح سوالات محترمانه از اهل تسنن حق‌جو

Share

دیدگاه شما