پاسخ به شبهات/ معنای مولا:دوستی یا سرپرستی؟!(۱۲)





پنج شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

مولا (۱۲)

دوستی یا سرپرستی؟؟

 

اهل سنت لطفا پاسخ دهند!!!

پیامبری که هیچگاه در هیچ شرایطی در طول عمر خویش امت را به حال خود رها نکرده است ، و حتی در نبود خود، امام جماعت را شخصا انتخاب میفرمود ۲ ماه پیش از رحلت خود، ۱۲۰ هزار نفر را در زیر گرما ، ۳ روز نگه داشت که تنها بگوید : دوستدار علی باشید!! ….

جالب است که بدانید رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم هر گاه برای جنگ یا هر دلیل دیگری از شهر خارج می‌شدند خلیفه‌ای انتخاب می کردند. به عنوان مثال ، خلیفه بن خیاط از علمای متقدم اهل تسنن (متوفای ۲۴۰ هجری قمری) میگوید: اسْتخْلف على المدینه ابن أم مکتوم ثلاث عشره مرّه فی غزواته فی غزوه الأَبْواء وبواط وذی الْعشیر وخروجه إِلى ناحیه جهینه فی طلب کرز بْن جابر وحین سار إلى بدر ثمّ ردّ أَبا لبابه واستخلفه علیها وغزوه السویق وغطفان وأحد وحمراء الْأسد وبحران وذات الرّقاع وحجّه الْوداع واستخلف أَبا رهم الْغفاری کلْثوم بن حصین حین سار إلى مکّه وحنین والطائف واستخلف محمّد بن مسلمه فی غزوه قرقره الکدر وفی غزوه بنی المصطلق نمیله بن عبد الله اللّیثیّ وفی غزوه الحدیبیه عویف بن الأضبط من بنی الدئل وفی غزوه خیبر أبا رُهْم الْغِفَاریّ وفی عمره الْقضاء أَبَا رهم أَیضا وفی غزوه تبُوک سباع بْن عرفطه الْغفاریّ وفی بعض غزواته غالب بن عبد اللّه اللَّیْثِیّ واستخلف عَلَى مَکَّه عَند انْصِرَافه عَنْهَا عتاب ابْن أسید رسول الله صلی الله علیه و آله ، ابن ام مکتوم را سیزده بار بر مدینه جانشین خودشان قرار دادند و در غزواتشان: در غزوه ی بواط و غزوه ی ذی العشیره و خروجشان به ناحیه ی جهینه در طلب کرز بن جابر و هنگامی که به غزوه ی بدر میرفتند سپس ابا لبابه را بازگردادند و او را خلیفه قرار داد و غزوه ی سویق و غزوه ی غطفان و احد و غزوه ی حمراء الاسد و غزوه ی بحران و ذات الرقاع و حجه الوداع (یعنی در این غزوات و سفر ها ابن ام مکتوم خلیفه بود) و رسول الله زمانی که به سوی مکه حرکت میکردند و در حنین و طائف ، کلثوم بن حصین ابا رهم الغفاری را خلیفه قرار داد و در غزوه ی قرقره الکدر ، محمد بن مسلمه را خلیفه قرار داد و در غزوه ی بنی المصطلق را نمیله بن عبد الله اللیثی خلیفه قرار داد و در غزوه ی حدیبیه ، عوف بن الاضبط را از بنی الدئل خلیفه قرار داد و در غزوه ی خیبر ، ابارهم الغفاری را خلیفه قرار داد و در عمره القضا باز ابارهم الغفاری و در غزوه ی تبوک ، سباع بن عرفطه الغفاری و در بعضی از غزوات نیز غالب بن عبدالله اللیثی را خلیفه قرار داد و بر مکه زمانی که قصد رفتن از آنجا را داشتند ، عتاب بن اسید را خلیفه قرار داد.

📚 تاریخ خلیفه بن خیاط صفحه ۹۶ – ۹۷ .

 

حال طرح سوالاتی از اهل تسنن که پاسخ صریح می‌طلبد:

سوال اول : رسول خدا صلی الله علیه و آله که در تمام غزوات و سفرهایشان بر امت خلیفه تعیین میکردند ، چرا برای بعد از رحلتشان خلیفه تعیین نکردند؟ چطور امکان دارد رسول الله صلی الله علیه و آله هر گاه قصد ترک کردن امت را داشتند خلیفه تعیین کنند، اما برای بعد از وفاتشان امت را فراموش کردند؟ این چه پیامبری بوده که سرنوشت امتش بعد از خودش برایش اهمیتی نداشته؟

سوال دوم : آیا رسول خدا صلی الله علیه و آله انتخاب خلیفه برای غزوات را نیز به عهده ی امت و شوری میگذاشتند؟ اگر میگذاشتند سندی صحیح برای برگذاری شورا جهت انتخاب خلیفه ی پیامبر اکرم در غزوات بیاورید!

سوال سوم : اگر هیچ شورایی جهت انتخاب خلیفه‌ی پیامبر اکرم در غزوات تشکیل نشده و تمام خلفای پیامبر در غزوات و سفر ها توسط خود رسول الله انتخاب میشده پس چگونه ادعا میکنید انتخاب خلیفه ی رسول خدا صلی الله علیه و آله به عهدهء امت و شوری است؟ چرا رسول الله برای انتخاب خلفایشان در غزوات شورا تشکیل نمیدادند تا امت خودشان خلیفه شان در هر غزوه را انتخاب کنند؟

سوال چهارم ؛ رسول الله((قبل)) از ترک کردن امت در غزوات و سفرها خلیفه را تعیین میکردند. حال به چه دلیلی طبق ادعای اهل سنت برخلاف سنت خودشان عمل کردند و انتخاب خلیفه را به بعد از ترک کردن امت واگذار کردند؟ آیا از نظر اهل سنت و وهابیت ،این سنت پیامبر اکرم که خود پیامبر خلیفه را انتخاب میکردند غلط بوده؟ اگر این سنت صحیح بوده پس چرا یک دفعه بدون هیچ دلیلی این سنت ابطال می شود؟

منتظر پاسخ اهل سنت و وهابیت به این سوالات هستیم!!!!!

ما شیعیان اهلبیت علیهم السلام ، رسول الله صلی الله علیه و آله را عاقل‌ترین اشخاص میدانیم و بدون شک هر شخص عاقلی وقتی بخواهد خانواده اش را ترک کند برای خود جانشینی می‌گذارد . و از نظر ما شیعیان این پیامبر که عاقل ترین اشخاص نیز می باشد، میداند وقتی که میخواهد امتش را ترک کند باید خلیفه انتخاب کند. اما اهل سنت و وهابیت اعتقاد دارند پیامبری چنین عظیم الشان ، آگاه به این مسئله نبودند! (العیاذ بالله) طبق اعتقاد اهل سقیفه ،حضرت موسی میدانست باید در نبود خود خلیفه تعیین کند اما خاتم النبیین صلی الله علیه و آله نمی‌دانست!!!!

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای ابلاغ پیام مهم اعلام جانشینی خود ، بزرگترین اجتماع مسلمانان را در حالیکه هنوز متفرق نشده اند برگزیدند. و برای مقابله با واکنش برخی از منافقانی که در جمع حاضر بودند و امکان ایجاد درگیری ، با تصمیمی حکیمانه محل ابلاغ را مکانی مناسب خارج از مکه مکرمه در نظر گرفتند تا امکان هرگونه حرمت شکنی در حریم امن الهی از بین برود. و چه تصمیم حکیمانه ای بوده است این تصمیم. و با در نظر گرفتن موقعیت مکانی غدیر خم بار دیگر حکیمانه بودن انتخاب غدیر خم برای ابلاغ را خواهید دید:

>>موقعیت مکانی غدیر خم<<

غدیر خم حالت یک ۴ راه داشته است که :

۱_راهى به سوى مدینه مى رود، در جهت شمال.

۲_راهى به سوى عراق مى رود، در جهت شرق.

۳_راهى به سوى مصر مى رود، در طرف غرب.

۴_و راهى به سوى یمن، در جهت جنوب.

یعنی در واقع غدیر خم محل جدایی حجاج بوده
لذا رسول اکرم صلی الله علیه و آله قبل از محلی که حجاج از هم جدا می شدند این ابلاغ مهم را انجام میدهد.

لذا ابلاغ در غدیر خم ، بهترین گزینه بوده.

حقیقت واضح و روشن است!

کانال برهان و پاسخگویی مستدل و مستند به شبهات و سوالات

Share

دیدگاه شما