پاسخ به شبهات/معنای مولا:دوستی یا سرپرستی؟! (۱۶)





دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

مولا (۱۶)

غدیر هراسی در مکتب سقیفه!!!
(۲)

یکی از ادعاهای اهل تسنن این است که رسول الله در غدیر خم دوستی با مولا علی علیه سلام را تبیین و تشریع نموده که این ادعا پوچ و باطل است.

زیرا اولا قرآن بالاتر از محبت بلکه مودت با مولا را تبیین نموده و پسندیده نیست وقتی مقام مودت در قرآن تبیین شده رسول الله
این همه ادم را در هوای گرم و با سختی جمع کند و دوستی ایشان را تبیین کند!!

ثانیا دوستی با مولا علی علیه سلام هم قبلا مطرح شده بوده ، و در این روز مقام امامت و خلافت “نصب” شد

دلیل هم این است که خلیفهء دوم اهل سنت، در چنین روزی به مولا میگوید:

اصبحت الیوم مولای و مولی کل مومن ای علی تو از امروز رهبر و امام ما شدی ،

دقت کنید بزرگواران ،
عمر می گوید تو از امروز ولی ما شدی پس مشخص است که منظور رسول الله دوستی نیست
در حالی که اگر منظور پیامبر دوستی بوده عمر نمی گفت از “امروز” دوست ما شدی!
کاملا مشخص است که امر ، امر خلافت است.

اما یکی دیگر از قرائنی که ثابت می کند که غدیر به معنای دوستی نبوده و منظور رسول الله از من کنت مولی فهذا علی مولای به معنای خلافت است،

فرار علمای اهل سنت از حدیث غدیر و کتمان آن است!!

براستی هر منصفی باید از خود بپرسد اگر حدیث غدیر از فضائل مولا است و معنای آنهم دوست بوده،
پس چرا باید علمای اهل سنت آنرا کتمان کنند؟
مگر در این روز چه امری اتفاق افتاده به جز دوستی که علما مقید به کتمان و سکوت در مورد معنای “مولا” بودند؟

واقعا سکوت در مقابل غدیر برای چه؟ و به خاطر چه؟؟؟؟

این بار ترس و وحشت از معنا و تبلیغ حدیث غدیر در کلاس درس امام اعظم اهل تسنن ابوحنیفه
و همچنین بزرگ محدث آنها یعنی
جناب زهری :

۱_ به کلام شیخ مفید دقت کنید:

فقال أبو حنیفه : قد قلت لأصحابنا : لا تقروا لهم بحدیث غدیر خم فیخصموکم

من به اصحابم گفتم اقرار به حدیث غدیر نکنید وگر نه بر شما غالب می شوند

📚الامالی شیخ مفید ص ۲۶

۲_ کلام زهری:

وقد انصرف من حجه الوداع فلما نزل غدیر خم قام فی الناس خطیبا وأخذ بید على وقال من کنت ولیه فهذا ولیه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه قال عبید الله فقلت للزهری لا تحدث بهذا بالشأم وأنت تسمع ملء أذنیک سب على فقال والله ان عندی من فضائل على ما لو تحدثت بها لقتلت

شهاب الدین زهری روایتی را از پیامبر نقل کرد و گفت : اگر خود ، این کلمات را از حضرت نشنیده باشم ، دو گوشم کر باد و در ادامه شخصی به کلماتی از حدیث غدیر اشاره کرد .
به او گفتم : این سخنان را در سرزمین شام نقل نکن . که با گوشهای خود سب و ناسزا به علی را می شنوی .
او گفت : به خدا سوگند درباره فضائل علی احادیثی را می دانم که اگر آن ها را نقل کنم قطعا مرا می کشند!!

📚اسد الغابه، ج۱ ص ۴۹۹ ح ۸۰۹، ابن اثیر سلفی، دار احیاء الثراث العربی بیروت ۱۴۱۷ ۰-۱۹۹۶ م تحقیق : عادل احمد الرفاعی

==========

چرا علمای اهل تسنن از نشر حدیث غدیر ترس و واهمه داشتند و فراری بودند؟

پاسخ مشخص است:
زیرا این مسئله با مبانی آنان سازگاری ندارد زیرا حدیث غدیر به معنای امامت و خلافت مولا علی علیه السلام است.

((( به این نکته هم توجه کنید:
که اگر حدیث غدیر به معنای امامت و خلافت مولا علی علیه السلام نیست و به منزله دوستی است
اولا چرا بنی امیه مولا علی علیه سلام را سب و شتم می کردند بنا بر اقرار زهری؟؟؟
ثانیا اگر معنای خلافت داشت چرا از نشرش جلوگیری کردند؟؟)))

کانال برهان و نقل نکات ناب از کتب مخالفین

Share

دیدگاه شما