پاسخ به شبهات/معنای مولا:دوستی یا سرپرستی؟! (۱۷)





دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

مولا (۱۷)

‍ غدیر هراسی در مکتب سقیفه!!!


(۳)

اینبار کتمان حدیث غدیر توسط صحابی جلیل القدر، زید بن ارقم!!!!
و نیز بزرگ محدث اهل سنت،
سعید بن جبیر!!!

دقت کنید:

عن زید بن أرقم قال ناشد علی الناس فی الرحبه من سمع رسول الله صلى الله علیه وسلم ، یقول الذی قال له ؟ فقام سته عشر رجلا فشهدوا أنهم سمعوا رسول الله صلى الله علیه وسلم ، یقول : اللهم من کنت مولاه فعلی مولاه ، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه ،((( قال زید بن أرقم : فکنت فیمن کتم فذهب بصری ، وکان علی رضی الله تعالى عنه دعا على من کتم!

زید بن ارقم میگوید : علی علیه السلام مردم را در رحبه قسم داد که چه کسی از رسول الله شنیده که در حق ایشان میفرمود ؟
پس ۱۶ نفر برخاستند و شهادت دادند که از رسول الله صلی الله علیه وآله شنیده اند که میفرمود :
خدایا هر کس من مولای او هستم ، پس علی (علیه السلام) هم مولای اوست . خدایا دوست بدار دوستان او را و دشمن بدار دشمنان او را .
(((زید بن ارقم گفت : من از دسته افرادی بودم که این روایت را کتمان کردم فلذا کور شدم
زیرا علی علیه السلام کسانی را که این حدیث را کتمان کردند ، نفرین کرد.)))

📚المعجم الکبیر ، ج ۵ ص ۱۷۱ رقم ۴۹۸۵

دو کلمه حرف حساب با اهل سنت::

صحابی دیگه چرا؟ واقعا صحابی دیگه چرا؟
به قول شما آنها که ستاره های درخشان هستند، آنها که همراه و هم گام و هم سفر رسول الله بودند،
خوب کسی که خودش در منطقه غدیرخم حضور داشته و به قول شما صحابی که عارف به ادبیات عرب هستند و فهمشان بر این بوده غدیر به معنای دوستی هست!!!
پس براستی صحابی چرا سکوت کردند؟ اصلا شاید هم تقیه کرده؟
ععع مگه میشه؟ مگه داریم؟ تقیه رو که نفاق میدونین پس واسه چی تقیه کرده؟ و سکوت کرده که از غدیر سخن بگوید؟

آیا غیر از این هست معنای غدیر به مفهوم امامت و خلافت است؟
لذا او در نقل حدیث غدیر تقیه و کتمان کرده؟ آخرش هم که کور شد !!!!

و یک سوال کلیدی
، سوال اینجاست اگر حدیث غدیر به معنای دوستی و محبت حضرت علی علیه السلام است
چرا حضرت مولا منکرین غدیر و کتمان کنندگان غدیر را نفرین کرده؟؟؟؟

جالب اینه که مولا در کتب اهل تسنن کسانی را که ولایت ایشان را غصب کردند
و کتمان کردند را لعن و نفرین نموده که وقتی با این روایت کنار هم می گذاریم مشخص است
منظور از معنای حدیث غدیر همان معنای استخلافت و ولایت است
لذا مولا منکرین حدیث غدیر را لعن کرده چون معنای خلافت و ولایت دارد همان طور که بنا بر خود کتب اهل تسنن منکرین ولایتش را لعن نموده است.

أَلا لَعْنَهُ الله عَلَى الَّذِینَ َ کَذَّبُوا بِوِلایَتِى و اسْتَخَفُّوا بِحَقِّى

لعنت خدا بر کسانی که ولایت مرا تکذیب کرده و حق مرا تضعیف کردند.

شواهد التنزیل ج ۱، ص ۲۶٧

حال به این مطلب هم دقت کنید و در نظر بگیرید
مقام و منزلت سعید بن جبیر نزد اهل تسنن اصلا و ابدا نیاز به واکاوی و بیان ندارد،

کتمان کنندهء بعدی:

سلمه بن کهیل قال: سمعت أبا الطفیل یحدث، عن أبی سریحه، أو زید بن أرقم، شعبه الشاک، عن النبی صلى الله علیه وسلم أنه قال: «من کنت مولاه فعلی مولاه» . فقال سعید بن جبیر: وأنا قد سمعت مثل هذا عن ابن عباس، قال محمد: أظنه قال: فکتمته.

سلمه بن کهیل می گوید: از ابو الطفیل شنیدم که از ابو سریحه یا زید بن ارقم حدیث نقل کرد(شک از شعبه است) که پیامبر(ص) فرمودند : “من کنت مولاه فعلی مولاه”. سعید بن جبیر می گوید: من مثل این حدیث را از ابن عباس شنیدم.
(((محمد بن جعفر می گوید: گمان می کنم سعید بن جبیر گفت،
پس آن را کتمان کردم)))

📚فضائل الصحابه.ج۲ ص۷۰۳

زبان ما که قاصر است ولی قضاوت با وجدان های بیدار
و هر کسی از وجدان خودش سوال کند چرا کتمان می کردند؟

براستی کدامین عقل سلیم قبول میکند مسالهء غدیر ، طرح دوستی با امیرالمومنین علی علیه السلام بوده است؟؟؟

کانال برهان و نقل نکات ناب از کتب مخالفین

Share

دیدگاه شما